zaterdag 20 april 2013

Brief van juf Eefje




Beste ouder(s) of voogd

Mijn naam is Eefje Bauwens en ik ben studente kleuteronderwijzeres aan het Katho in Tielt.
Tijdens de week van 22 april – 26 april loop ik stage in de klas van uw kleuter.
Tijdens deze week gaan we werken rond het thema ‘Op bezoek bij boer Boris’. We bespreken hoe een boer en een boerin eruit zien, welke kledij ze dragen  en wat die zoal doen op de boerderij. De boerderijdieren zullen daarbij ter sprake komen. Van daaruit bekijken we hoe de kleuters zelf een boer/boerin kunnen worden.   
Alle kleuters krijgen de kans om activiteiten te doen zoals een memorie spel spelen, zich verkleden in een boer of boerin, een boerderij tekenen, … en op het einde van de week zijn alle kleuters gegarandeerd echte boeren of boerinnen! Er wordt een nieuw versje en een lied aangebracht en natuurlijk mag uw kleuter een werkje maken in de sfeer van het thema.
Op maandag en vrijdag is er bewegingsopvoeding in het kader van het thema.
Kleuters die iets willen meebrengen dat past binnen het thema, mogen dit doen. Zorg er wel voor dat de spulletjes genaamtekend zijn, zodat we die na de week terug kunnen bezorgen.
Ik hoop er samen met uw kleuter een leuke en boeiende week van te maken en ik dank u alvast voor het vertrouwen.

Juf Eefje
Stagiaire bij juf Kaat