zondag 30 januari 2011

Weekweetjes 31/01-04/02'11



Knip knip knipperdeknip!

Knip knip knipperdeknip, ik knip je haren in een wip! Ik knip eens hier, ik knip eens daar! Knip knip knip en nu ben ik klaar!

Dat ik geen scharen in ons kapsalon zal aanbieden lijkt me logisch… wel zullen er borstels, kammetjes, haarspelden in alle maten, haarrekkers, haardrogers en zelfs stijltangen te vinden zijn. Uiteraard zonder elektriciteit, haha!

Het worden ongetwijfeld 2 hele leuke, knappe weken! Misschien zullen we na deze 2 weken wel onherkenbaar zijn…of misschien willen we ons kapsel wel even anders! Geen nood ik zal geen reclame maken voor de haarkleuringen bij kinderen! Haha!

Even een greep uit ons aanbod:
*Maandag 31/01 komt Kyana haar mama naar onze klas, zij zal ons de taken van een kapster eens goed laten zien. Spannend…
*Op woensdag gaan we dan (eveneens onder begeleiding van Kyana’s mama) naar het kapsalon. Wat zien we daar allemaal, hebben wij dit ook in ons kapsalon in de klas?
*Fantasiespel in het “klas-kapsalon.”
*We openen een boekenhoek met kappersboeken en ook kleuterverhalen over de kapper.
*We openen eveneens een “gekke harenhoek”, een koffer vol pruiken en een grote spiegel, dit wordt leuk!
*We knippen haren uit papier, op dikke lijnen knippen…
*We schilderen gekke haren
*We spelen een memory met kinderkapsels, wie vindt er 2 keer hetzelfde plaatje?

Je ziet het, er zal weer geen tijd genoeg zijn! We vliegen erin!
Groetjes, Juf Kaat