vrijdag 5 oktober 2012

Weekweetjes 8 tot 12 oktober: Mijn knuffeltje is zooooo zacht!

Eerst en vooral wil ik jullie wijzen op een klein foutje op onze maandkalender.
We gingen naar het bos op donderdag 18 oktober (zoals vermeld op de maandkalender), maar deze uitstap wordt verplaatst naar vrijdag 19 oktober in de voormiddag. De brief zullen jullie ondertussen al in de brieventas hebben gevonden….

Volgende week werken we 1 weekje rond het thema : “Mijn knuffeltje is zooooo zacht!” Alle vriendjes mogen 1 knuffel van thuis meebrengen die een hele week in de klas mag blijven logeren in ons zelfgemaakt bedje. (Geef dus zeker niet hun lievelingsknuffel mee waarmee ze elke nacht slapen.)

We maken een puzzel van onze eigen knuffel, we leren de begrippen “veel-weinig” en ook de begrippen “groot en klein” aan. We gaan toveren met onze knuffels op de tiktak-muziek, we laten ze dansen op een laken.
We leren ook een versje over de knuffels:

Beertje, beertje kom bij mij
Want jij maakt mij altijd blij
We kunnen samen dansen, springen, snuffelen
En daarna lekker veel knuffelen!

Daarnaast mogen we schilderen met stofjes, in knuffelboekjes kijken en lekker veel spelen in de klas. We doen het rustig aan deze week! We gaan heerlijk snoezelen…