woensdag 6 februari 2013

Deze week werken we rond het thema "ballonnen."

Oeps, slechte puntjes voor juf Kaat. Ik vergat dit weekend volledig mijn weekweetjes op de blog te plaatsen....
Maar geen probleem hoor, dan vertel ik nu wel wat we al hebben gedaan en wat we nog gaan doen!
Maandag gingen de kleuters turnen bij juf Greet, ik gaf even ons fototoestel mee en dit bezorgde ons leuke "ballonnenkiekjes!"
Daarna gingen we aan de slag in de klas, we beschilderen allemaal een ballon met een knikker en een doos en maakten zo een mooie tros ballonnen. Wie onze tros graag wil zien hangen kan altijd eens komen piepen aan het raam van onze klas!
We deden ook al proefjes met ballonnen, we maakten ze statisch en hadden veel fun. Wist je dat ballonnen ook kunnen zingen? Wij wel hoor!
Woensdag kwamen alle kinderen in kleine groepjes het "wie is het"spelen bij mij. Niet makkelijk, maar wel heel tof!
Donderdag en vrijdag werken we rond  "gevoelens" aan de hand van ballonnen-mannetjes die we zelf zullen knutselen. Het was al een gekke week, maar dat mag ook wel zo rond carnaval!

Ballonnetje, ballonetje, ik blaas je op!
Pffff pfff pffff pffff
Je krijgt een dikke ballonnenkop!
Pffff pffff pfffff pfffff
Ienemienemos
Ik laat je los!
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
thema ballonnen