zondag 17 februari 2013

Weekweetjes 18/02-01/03: Knipperdeknip!

Knip Knip knipperdeknip!
Ik knip je haren in een wip!
Ik knip eens hier...ik knip eens daar!
Knip knip knip en dan ben ik klaar!




De volgende 14 dagen leren we in de klas veel over "de kapper." Op maandagmorgen starten we met een grote koffer waarin zeer veel spullen zitten. Weten we wat er van een kapper is, en wat niet? Weten we wat die kapper allemaal nodig heeft, en wat niet? En vooral weten we hoe alles noemt, want een haardoger is natuurlijk geen blazer, en een borstel is geen kammer... Ik ben eens benieuwd !

Nadien kunnen we al deze kappersspullen dan een plaatsje geven in ons kapsalon in de klas, geen paniek...echte scharen zullen er in ons kapsalon niet te vinden zijn! Wel rekkertjes, haarborstels, haarbanden, diadeems, lege pullen haarlak en shampoo,... Uiteraard zullen we voor ons kapsalon open gaat ook nog eens even piepen in de haartjes of er geen luisjes inwonen, want dan kan ons kapsalon natuurlijk niet opengaan.

Ik zet hieronder nog even op een rijtje wat we zoal zullen doen deze 2 weken:
-er komt een kapster op bezoek in onze klas
-we brengen ook een bezoek aan een kapsalon in wachtebeke
-we openen een boekenhoek met echte kappersboeken en prentenboeken over dit thema
-we schilderen met kammen door de verf
-we tekenen met bordstiften ekke haren die we zlf terug kunnen uitwassen
-we leren een versje over shampoo
-we wassen Hip zijn haren in de klas
-we spelen een grote memory met verschillende kapsels
-we doen een luisterdictee (zal je kunnen zien op de foto's hoe dit in zijn werk gaat)
-we doen een tik tak
-we maken een logische volgorde in kleine groepjes bij de juf
-we werken een godsdienstles uit over onze handen
-.....we doen te veel om alles op te noemen....

Oh ja, de tweede week zal juf Eefje ook in onze klas zijn, jullie ontvangen hierover nog een brief via Gimme. Zij zal enkele activiteiten overnemen die week.

Gegroet!